Zoek
Sluit dit zoekvak.
Technisch beheer & onderhoud

Claus Sluterweg Heemstede

Reparatie én bewonerscommunicatie verzorgd

 

Ooit iets van iemand overgenomen en kort daarna pech ermee gekregen? Dat overkwam ons met het installatie-onderhoud van een flat in Heemstede. Problemen met warm water in 60 woningen. Om het mankement te verhelpen moesten onze mannen op elk adres naar binnen! Samen met verhuurder Elan Wonen maakten wij een plan van aanpak. Schouten Techniek repareerde de installatie én nam de bewonerscommunicatie op zich.

 

Schouten Techniek en Elan Wonen werken al jarenlang fijn samen. De woningcorporatie wilde ook dit gebouw graag bij ons in onderhoud hebben. Het is een wat oudere flat met de technische ruimte in de dakopbouw. Hiervandaan worden de bewoners voorzien van warm water via 4 strangen van elk 15 woningen boven elkaar.

 

Onzichtbare lekkage opgespoord
Na een uitvoerige check hebben wij de handtekeningen gezet. Binnen een jaar klaagden bewoners ineens over de watertemperatuur, de waterdruk en de duur voordat ze warm water kregen. Nader onderzoek wees uit dat het warmwatercirculatiesysteem inwendig lek moest zijn. Dit was echter onzichtbaar omdat dit een kunststof slang in een koperen leiding betreft (inliner).

 

Informatiemiddag georganiseerd
Dan is er slechts één goede oplossing: de hele leiding vervangen. Maar die loopt in vier kolommen door alle woningen heen. Wij moesten dus achter elke voordeur werkzaamheden verrichten. Bovendien moesten hiervoor de bewoners van alle 15 woningen per strang tegelijkertijd thuis zijn! Samen met Elan organiseerden wij een informatiemiddag.

 

Planmatig onderhoud aangepast
Hierin legden wij uit wat het probleem was, hoe wij dit wilden oplossen en dat we ook meteen de watermeters gingen vervangen. Dit stond op de agenda voor een jaar later, maar hebben wij naar voren gehaald. Zo hielden wij het toch nog efficiënt, ook voor de bewoners.

 

Bewonerscommunicatie verzorgd
Onze monteurs zijn vier weken op locatie aan de slag geweest: een week per kolom. Daarvan moesten de bewoners de dinsdag en woensdag thuis zijn. Schouten Techniek verzorgde samen met Elan de gehele organisatie, van bewonersbrieven en telefoontjes tot huisbezoeken.

 

Alles opgelost, iedereen blij

Uiteindelijk is alles naar volle tevredenheid van iedereen opgelost. De bewoners hadden weer snel heet water, Elan was volledig ontzorgd. Uiteraard hebben wij aan de fabrikant gevraagd hoe zo’n lekkage nou kon ontstaan. Te hoge temperatuur en te hoge druk, was het antwoord. Wij hebben het systeem nu perfect ingeregeld en monitoren alles op afstand.

Wij gaan graag met je in gesprek

Meewerken aan onze projecten?

Waar wij trots op zijn

Meer projecten

Schouten Techniek ontwijkt netcongestie

Schouten Techniek en VHGM presenteren Triplet bodembron

Fort bij Aalsmeer

28 appartementen Kuin Opmeer

Belgischestraat – Zaandam

Jan Glijnisweg Heerhugowaard